-
Фото зі сторінки https://www.facebook.com/MilitaryAviationInUA/photos
- На озброєння Сил спеціальних операцій України надійшли перші двомісні гірокоптери (автожири) для медичної евакуації “Сільвер”. Під час показових вильотів, які днями відбулися під час демонстраційних виступів на житомирському полігоні, широкому загалу продемонстрували два таких апарати. При цьому один автожир був представлений у варіанті для евакуації пораненого з додатковою корзиною.
- У гірокоптера, який вже знаходиться на озброєнні української армії, двигун – Rotax 912. Його злітна вага всього 600 кг. Незважаючи на те, що бензобак презентованого автожиру всього 50 літрів, дальність його польоту становить до 500 кілометрів. Максимальна швидкість літального апарату – до 170 км/год.
- Відзначимо, що такі апарати є практично невидимими для сучасних засобів виявлення, через що вони вже знаходяться на озброєнні багатьох потужних країн світу (наприА у західних країнах Європи вже почали розробку безпілотних гірокоптерів. До речі: два роки тому, у квітні 2015-го, поштовий автожир зміг пролетіти над центром Вашингтона і приземлитися біля Капітолію. Американська преса зазначала, що це радари цього польоту не помітили.
- Виробляють українські гірокоптери на бердичівському підприємстві “Автожир”, котре вже кілька років успішно працює у нашому місті. Керівник “Автожиру” Дмитро Кармазін свого часу розповідав колегам та ентузіастам на авіаційному форумі про те, як прийшов до подібної ідеї.
- “Мій друг з Польщі запросив мене на фабрику біля Варшави, яка випускала автожири. Мене там прокатали на автожирі ксенон і мені дуже сподобався політ. Тоді я захотів собі такий апарат і підписав контракт з фабрикою, що буду їх дилером. Тільки на другий рік дилерства у мене з’явився клієнт, який купив перший автожир. Пізніше я завіз вже свій і ще кілька автожирів в Україну та інші країни. Зі своїм автожиром об’їздив всю країну, демонструючи як він літає. Було кілька претензій до заводу-виробника, що він недопрацьовує деякі вузли. Наприклад – ротор після 140 км/год давав вібрацію, ресори вигиналися при більш жорстких посадках і т.п. Завод не цікавила доробка цих вузлів, тому мені довелося самому в усе вникати і виготовляти самому вузли. Почав з простіших – вийшли вдало. Потрібно було зробити свій ротор. І за 1 рік роботи вийшов свій ротор, і вийшов, навіть, краще за якістю, ніж західні. А далі і повністю свій автожир почав робити”, – ділився досвідом започаткування справи Дмитро Кармазін.
- Це було півтора року тому. А нині його літальні апарати вже знаходяться на озброєнні української армії.