
Фото зі сторінки А.В.Лабунської у соціальній мережі Фейсбук
Анжеліка Лабунська, яка донедавна очолювала Житомирську обласну раду, поєднуючи її з посадою голови обласної організації ВО “Батьківщина”, приховала від Національного агентства запобігання корупції частину інформації, яку необхідно було обов’язково внести до електронної декларації. Це випливає зі змісту самого тексту декларації, оприлюдненого на сайті НАЗК.
Зокрема, у розділі 16 “Членство суб’єкта декларування в організаціях та їх органах” обов’язково треба внести дані особи про перебування та роботу за сумісництвом у конкретно-визначених організаціях. Така вимога зроблена для того, аби уповноважені державні органи мали змогу перевірити, чи не отримує заявник не задекларованих доходів у таких організаціях, і чи не суперечить їхня посада у цих об’єднаннях основній роботі. При цьому, така посада чи робота за сумісництвом декларується незалежно від того, чи була вона оплачуваною. Наприклад, голова обласної ради не має права суміщати свою службову діяльність з іншою роботою, у тому числі на громадських засадах, що чітко визначено статтею 55 Закону України “Про місцеве самоврядування”.
Як зазначено у офіційному Роз’ясненні щодо застосування окремих положень Закону України “Про запобігання корупції” стосовно заходів фінансового контролю, затвердженому Рішенням НАЗК 11 серпня 2016 р. № 3, вказаний розділ 16 Декларації повинен заповнюватися наступним чином: “Відповідно до пункту 12 частини першої статті 46 Закону, у декларації зазначається інформація про членство суб’єкта декларування в громадських об’єднаннях, благодійних організаціях, саморегулівних чи самоврядних професійних об’єднаннях, а також входження до керівних, ревізійних чи наглядових органів таких об’єднань (організацій). До об’єднань (організацій), членство у яких (членство в органах яких)слід відображати в декларації, належать:
1. об’єднання, на які поширюється дія Закону України “Про громадські об’єднання”, а саме громадські організації та громадські спілки, які мають статус юридичної особи;
… 5) самоврядні професійні об’єднання, а саме об’єднання фізичних осіб, які здійснюють професійну діяльність, зокрема, самоврядні об’єднання адвокатів (Національна асоціація адвокатів України), нотаріусів (Нотаріальна палата України), лікарів”.
Так от. У вказаному розділі 16 Декларації Анжеліки Лабунської зазначено, що вона є членом заснованого нею ж Благодійного фонду “ЛАВ”. І все.
Водночас, як свідчать дані Реєстру громадських об’єднань, Анжеліка Лабунська є керівником заснованої нею юридичної особи – громадської організації “Інститут розвитку Києва”. Зважаючи на те, що, згідно даних вказаного реєстру, останні зміни до нього вносилися ще у січні 2015 року, можна зробити висновок про те, що Анжеліка Лабунська очолює цю організацію вже два роки, у тому числі — під час перебування на посаді голови Житомирської обласної ради у період з листопада 2015 року по жовтень 2016 року. Однак, дані про перебування та керування цією організацією у Декларації Анжеліки Лабунської за 2015 рік — відсутні. Крім того, суміщення цих двох вказаних посад є прямим порушенням статті 55 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”. Отже, Анжеліка Лабунська не мала права очолювати обласну раду, не звільнившись з посади голови громадської організації, котра, до того ж, є юридичною особою.
Далі — більше. Як свідчать дані іншого Єдиного реєстру — адвокатів України, Анжеліка Вікторівна Лабунська є діючим адвокатом, займається індивідуальною адвокатською діяльністю. Свідоцтво про право на зайняття адвокатською діяльністю №1618 було видано Анжеліці Лабунській ще у грудні 2000 року. Його дію було зупинено у серпні 2012 року на підставі заяви адвоката, а у березні 2015 року — відновлено, знову ж — за заявою Анжеліки Лабунської. Дані про те, що у період перебування Анжеліки Лабунської на посаді голови Житомирської обласної ради вона знову зупиняла дію свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю — відсутні. Якби таке було, то вони, відповідно до закону “Про адвокатуру та адвокатську діяльність”, обов’язково мали бути внесені до Єдиного реєстру адвокатів України.
Однак, у декларації Анжеліки Лабунської немає жодної згадки про те, що вона у 2015 році займалася адвокатською діяльністю і входила, відповідно до згаданих роз’яснень НАЗК №3 від 11.08.2016р., до Національної асоціації адвокатів України. Таким чином, можна зробити висновок, що і цей факт також прихований екс-головою Житомирської обласної ради.
Відзначимо, що відповідно до закону, голова обласної ради не має права займатися суміщати свою службову діяльність з іншою роботою, у тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною діяльністю, до якої відноситься і адвокатська. Водночас, ст.7 Закону України “Про адвокатуру” прямо зазначає, що несумісною з діяльністю адвоката є робота на посадах в органах місцевого самоврядування.
Отже, як видно, очолюючи обласну раду і залишаючись при цьому діючим адвокатом, Анжеліка Лабунська порушила, щонайменше, одразу два закони: “Про місцеве самоврядування в Україні” та “Про адвокатуру та адвокатську діяльність”