img_1_87_8Інакше як подвійними стандартами не назвеш події тижня, що минає.

Цього тижня на сьомому засіданні другої сесії міської ради депутати нарешті спромоглися затвердити бюджет Бердичева на поточний рік. Крім того, затвердили вони і низку Програм розвитку та підтримки окремих галузей та організацій. Детальніше про це читайте у подальших публікаціях. Та на одному моменті ми звернемо увагу зараз.
Ключовою тезою, яка пройшла через сесію міської ради, стала необхідність жорсткої економії бюджетних коштів. Через це окремі депутати висували ідеї відмовитися від виділення фінансової допомоги громадській організації АТОшників та міській організації Червоного Хреста (пропозиція голови Патріотичної партії Станіслава Лужанського), а також висловили пропозицію закрити комунальне радіо (депутати від “Свободи”, “Батьківщини” та “Самопомочі”). Більше того, вже по завершенні сесії окремі народні обранці розгорнули широку кампанію у соціальних мережах, суть якої зводиться до того, що потрібно загасити у Бердичеві Вічний вогонь та не виділяти фінансової підтримки Раді ветеранів (свободівець Олексій Побережний).
Водночас, у четвер обурення одного з депутатів міської ради від “Батьківщини” викликала реакція водія, котрий відмовився везти його у пасажирському автобусі …безкоштовно. Депутат довго намагався довести керманичу, що має права пільгового проїзду як депутат міської ради, а потім вирушив із цими претензіями безпосередньо до керівника організації, яка займається перевезеннями. Розмова відбувалася гостра, інколи — на підвищених тонах. Зрештою, певного порозуміння, ніби, вдалося досягнути.
Проте… Оскомина залишилася. З одного боку, депутати міської ради й справді мають право безплатного проїзду на всіх видах міського транспорту, крім таксі (стаття 34 Закону “Про статус депутатів місцевих рад”). З іншого боку, з початком нинішнього року все фінансування пільгового проїзду перекладено на місцеві бюджети, а не на державний, як було раніше. Тобто, проїзд депутатів у бердичівських маршрутках тепер треба оплачувати з міського бюджету… На одним економимо, а про себе, “обраних”, дбаємо? Поміж іншим, Бердичів — дуже компактне місто: з одного його кінця в інший пішки можна дістатися за півтори-дві години.
До речі, навіть народні депутати України не мають право безкоштовного проїзду у транспорті. Така норма, насправді, є, але кожному депутату, згідно закону, має виділятися на місяць певна обмежена сума коштів для проїзду у транспорті. Однак, нині народним депутатам, через брак коштів, компенсації за проїзд не надаються.
Що цікаво. Наприкінці минулого року депутати міської ради затвердили новий регламент. Попередньо, кожна фракція могла запропонувати власний проект Регламенту. У проекті Регламенту, який подала “Батьківщина”, мова йшла про те, що Бердичівська міська рада та її органи зобов’язані забезпечити умови для ефективного здійснення депутатами і х помічниками їх повноважень. У тому числі — забезпечити їх транспортом, приміщенням, комп’ютерною технікою, засобами зв’язку та відшкодовувати їх витрати… От вам і розмови про економію.

 

Поділіться цікавинкою з іншими